Codzienne przyzwyczajenia wpływające na piękną cerę

Zdrowa, promienna cera bez przebarwień i niedoskonałości to podstawa dobrego wyglądu. Przywykłyśmy jednak do tego, że cera płata nam figle.

Nasze kosmetyczki są więc pełne podkładów i korektorów, mających na celu zatuszowanie widocznych defektów skóry twarzy. Nie musi tak być. Wystarczy wprowadzić do swoich urodowych rytuałów kilka nawyków, oraz używać określone kosmetyki, takie jak na przykład krem z kolagenem, aby znacząco polepszyć wygląd skóry i nie odczuwać już potrzeby krycia jej pod makijażem.

Codzienna pielęgnacja

Fundamentem pielęgnacji skóry twarzy jest jej codzienne dokładne oczyszczanie i nawilżanie. Czynności te wykonywać potrzeba minimum dwa razy w ciągu dnia, a więc rano i wieczorem. Do mycia twarzy wykorzystywać należy wyznaczonych do tego produktów, takich jak żele lub pianki. Jeszcze przed umyciem twarzy żelem, zaleca się dokładnie pozbycie się z niej makijażu, za pomocą mleczka do demakijażu lub płynu micelarnego. Niedbałe zmycie makijażu, może powodować zatykanie porów, podrażnienia, zaczerwienienia, wypryski, a nawet reakcję alergiczną. Kolejnym ważnym krokiem jest zadbanie o nawilżenie skóry. Zagwarantuje to nałożenie kremu. Właściwie wybrany krem nawilżający, nie tylko ochroni skórę przed utratą wilgoci, ale też dostarczy jej wartościowych składników, wzmacniając ją i polepszając jej wygląd. Świetnie sprawdzi się w tej roli krem kolagenowy.

Ważne jest nie tylko to, co nakładamy na twarz, ale też jak to wykonujemy

Czy wiedziałaś o tym, że wszelkiego pokroju kosmetyki, zamiast wsmarowywać w skórę twarzy mocnymi ruchami, o wiele przychylniej jest w nią wklepywać? Czy to będzie krem z kolagenem, czy serum, a nawet podkład, wklepywanie kosmetyku w delikatną skórę twarzy okazuje się lepszym wynikiem. Wraz z wklepywaniem, substancje aktywne zawarte w kremie czy serum mają łatwiejszy dostęp do głębszych warstw skóry. Klepanie opuszkami palców skóry twarzy wspiera lepszemu ukrwieniu oraz poprawie mikrokrążenia, co nie pozostaje bez wpływu na jej dobry wygląd. Wsmarowywanie tymczasem powodować może rozciąganie skóry i przyspieszać powstawanie zmarszczek. Tego zaś nie chce chyba żadna z dziewczyn… Czym innym niż smarowanie jest jednak właściwy, delikatny masaż twarzy opuszkami palców. Masowanie skóry twarzy we właściwy sposób wpływa bowiem, podobnie jak zawierający kolagen krem, odmładzająco i przeciwzmarszczkowo, a ponadto relaksująco. Warto więc przemyśleć kwestię nauczenia się robienia na sobie takiego masażu.

Ochrona przed słońcem

Wbrew pozorom, skóra nie lubi słońca. Lekka, złota opalenizna wygląda wprawdzie kusząco, w rzeczywistości natomiast jest wynikiem naturalnych mechanizmów obronnych skóry przed promieniami słonecznymi. Zawarte w nich promieniowanie UV uszkadza strukturę skóry, sprawia, że prezentuje się ona gorzej i szybciej się starzeje, może też doprowadzić do groźnych chorób, w tym nowotworowych. W celu zadbania o ochronę skóry, opalanie lepiej jest zastąpić użyciem samoopalaczy, a na co dzień chronić skórę odpowiednimi filtrami. Dobrze przy tym pamiętać, że skóra twarzy jest narażona na wpływ promieni słonecznych nie tylko latem, ale także cały rok.

Wyjątkowa pielęgnacja skóry pod oczami

Krem z kolagenem to kosmetyk odpowiedni nie tylko do dbania o stan skóry twarzy. Warto używać również krem pod oczy. Skóra pod oczami potrzebuje szczególnej troski i pielęgnacji. Płytkie unaczynienie tych okolic, u wielu osób powoduje niepożądane zasinienie. Na skórze wokół oczu pojawia się też hiper-pigmentacja, czyli nadmierna produkcja barwnika skóry. Zjawisko to również ma wpływ na ciemniejsze zabarwienie skóry wokół oczu. Jest to też rewir podatny na tworzenie się zmarszczek mimicznych.

Na cienie i sińce pod oczami pomóc mogą kompresy wytwarzane z naparu świetlika, kopru włoskiego lub lipy. Zioła te wpływają zwężająco na naczynia krwionośne. Opuchliznę zmniejszą chłodne okłady. Można do nich wykorzystać metalowe łyżeczki trzymane przez kilka minut w zamrażarce lub kostek lodu zawiniętych w ręcznik papierowy albo ściereczkę. Kojąco działają też okłady z wacików zamoczonych w schłodzonym naparem z rumianku lub zielonej herbaty. Nic nie zmieni jednakże codziennej, starannej pielęgnacji delikatnej skóry pod oczami. Właściwy krem nawilżający, ze składnikami rozświetlającymi, stosowany rano i wieczorem, pomoże uchronić skórę w okolicach oczu przed pojawianiem się na niej nieestetycznych sińców i opuchnięć. Krem z kolagenem pomoże natomiast powstrzymać powstawanie zmarszczek mimicznych.

Eliminacja tego, co szkodzi

Nawet najlepszy krem z kolagenem do twarzy nie uchroni skóry, która codziennie napastowana jest szkodliwymi nawykami. Palenie papierosów, wielokrotne picie alkoholu, śmieciowa dieta… Skóra nie znosi używek i momentalnie „odwdzięcza się” za ich nadwyżce zmarszczkami, sińcami, przesuszeniem i brakiem blasku. O skórę trzeba dbać dogłębnie, nieregularna pielęgnacja traci znaczenie. Dlatego dla dobrego stanu skóry, warto odżywiać się zdrowo, wybierać owoce i warzywa, zamiast tłustych i słodkich przekąsek oraz definitywnie odrzucić palenie papierosów, a spożywanie alkoholu chociaż ograniczyć. Znany jest także korzystny wpływ wody na wygląd skóry – trzeba ją wypijać przynajmniej 2 litry dziennie.

Ruch nie tylko dla zdrowia

Idealnym uzupełnieniem odpowiedniej diety i codziennej pielęgnacji skóry za pomocą kosmetyków, takich jak krem z kolagenem, jest zapewnienie sobie dawki ruchu co pewien czas. Systematyczne treningi fizyczne nie tylko wpłyną na polepszenie się zdrowia oraz wyrzeźbienie sylwetki, ale z pewnością spowodują też pozytywne zmiany w wyglądzie skóry. Pod wpływem ćwiczeń, skóra nabiera jędrności. Intensywny ruch polepsza przepływ krwi w organizmie, powodując, że tlen dochodzi do wszystkich komórek z większą siłą. Również i skóra jest więc lepiej dotleniona, dzięki czemu wytwarza się na niej mniejsza ilość zaskórników i zmarszczek. Wraz z potem, produkowanym intensywnie podczas ćwiczeń fizycznych, nasz organizm wyzbywa się toksyn oraz szkodliwych wolnych rodników. Początkującym doradza się ćwiczyć kilka razy w tygodniu, w dni nie następujące po sobie, przez kilkadziesiąt minut. Jeśli chodzi o rodzaj ćwiczeń, panuje różnorodność: może to być bieganie, gimnastyka w domu, ćwiczenia na siłowni, pływanie… Wszystko jest zależne od upodobania, bo ważne jest, żeby ruch wzbudzał radość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *